مخزن حمل شیر

مخزن حمل شیر : رازهایی برای تحویل کارآمد لبنیات

شرایط انتقال شیر و شرایط دمایی

مخزن حمل شیر بزرگ شیر و  سایر لبنیات

9 ویژگی مخزن حمل شیر

3 قانون اصلی برای حمل و نقل محصولات لبنی از مکانی به مکان دیگر

رازهای تحویل کارآمد لبنیات

ویژگی های بسته بندی شیر پس از ارسال

فروش انواع مخازن بسته بندی شیر

مخزن حمل شیر باید از انطباق با استانداردهای حمل و نقل محصولات لبنی اطمینان پیروی کند. تا به امروز، مخازن حمل شیر زیادی وجود دارد که از نظر هدف، نوع و اندازه متفاوت هستند.

در واقع، همه مخازن حمل شیر بصورت بشکه های گرد، بیضوی یا مستطیلی هستند که از ورق فلزی با کف صاف در دو طرف و وجود پرکننده و زهکش جوش داده شده اند.

اما روش های انتقال شیر متفاوت است. دما در اینجا نقش کلیدی دارد. همه این موارد و موارد دیگر به تفصیل در مقاله مورد بحث قرار خواهند گرفت.

شرایط انتقال شیر و شرایط دمایی :

کمیسیون بین المللی FAO/VO ، الزامات بین المللی برای تولید، حمل و نقل، فرآوری و فروش شیر را تدوین نموده است. شیر و فرآورده های تهیه شده از آن ماندگاری کوتاهی دارند، بنابراین تحویل و نگهداری آنها باید سرد و بیش از زمان تعیین شده توسط سازنده انجام شود.

برای حمل و نقل از کارخانه به مراکز فروش، شیر تا 2+ درجه سانتی گراد خنک می شود، اما لازم به ذکر است که در پاییز و زمستان خنک سازی تا 8+ درجه سانتی گراد امکان پذیر است. در فصل گرم، تحویل شیر در یخچال های مخصوص تا 6 ساعت طول می کشد، در صورت استفاده از وسایل نقلیه عمومی - حداکثر تا 2 ساعت.

محصولات لبنی را می توان به صورت سرد و منجمد حمل کرد. در مورد شیر، اعتقاد بر این است که دما باید +2 ... +8 درجه سانتیگراد باشد. به لطف استفاده از مخزن حمل شیر این مقادیر دمایی محقق گردیده است.

انواع مخازن بزرگ برای حمل شیر و سایر لبنیات :

مخازن بزرگ حمل شیر را می توان بر روی شاسی خودرو نصب کرد و یا به صورت تریلر یا نیمه تریلر ساخت. مخازن مواد غذایی به یک و چند بخش تقسیم می شوند. تحت دومی ( دوقلو در بالا و پایین )، در بیشتر موارد، مخزن دو بخش را درک می کنند. در مقطع عرضی، چنین مخزنی به شکل بیضی است که به دلیل آن می توان مرکز ثقل را پایین آورد و بنابراین از غلتیدن در گوشه های خودرو با باک پر خودداری کرد. چنین مخزنی برای حمل شیر به صورت افقی در امتداد قاب قرار دارد و دارای دو کف صاف است. پارتیشن هایی در داخل ارائه می شوند که نقش موج شکن را ایفا می کنند و تاثیر مایع را بر دیواره های مخزن کاهش می دهند. حفره ها دارای سوراخ های گرد هستند که از طریق آن محصول می تواند بین محفظه ها حرکت کند. در قسمت بالایی ظرف یک گردن پرکننده وجود دارد که با یک درب مهر و موم شده است. در پایین بشکه یک لوله تخلیه وجود دارد که به شما امکان می دهد شیر را تخلیه کنید.

برای ساخت بدنه مخزن حمل شیر از فولاد ضد زنگ استفاده می شود. این فلز حاوی عناصر آلیاژی است ، بنابراین با محموله واکنش نشان نمی دهد و تقریباً به طور کامل وقوع خوردگی بین دانه ای را از بین می برد. بشکه با مواد همدما پوشیده شده است که دمای داخلی را برای مدت طولانی حفظ می کند . این برای اطمینان از ماندگاری کافی محصول ضروری است. لازم است شرایط نگهداری و تحویل فرآورده لبنی فراهم شود. سپس محصول در حین حمل و نقل آسیبی نمی بیند و خواص آن بدون تغییر باقی می ماند.

9 ویژگی مخزن حمل شیر :

مخزن هایی که به عنوان مخازن حمل شیر استفاده می شوند دارای ویژگی های زیر هستند:

به دلیل عایق بودن حرارت، دمای محصول تا 10 ساعت بیشتر از 2 درجه سانتیگراد تغییر نمی کند. این نتیجه را می توان در صورتی به دست آورد که اختلاف دمایی بین شیر و محیط 30 2 2 درجه سانتی گراد باشد.

پر کردن توسط پمپ های گریز از مرکز ثابت نصب شده در محل مصرف مایع انجام می شود.

کنترل حداکثر حجم مجاز هنگام پر کردن با علامت دایره ای روی گردن مخزن پر می شود.

قطعات و مجموعه های مونتاژ مخازن در تماس با محصول از مواد مورد تایید وزارت بهداشت ساخته شده است.

سطوح داخلی مخزن حمل شیر از فولاد ضد زنگ درجه مواد غذایی ساخته شده است.

مخزن حمل شیر دارای دو طرف جوشی با برآمدگی های موجدار است.

سطح بیرونی درام با ورقه های نازک فولاد کم کربن پوشیده شده با رنگ پوشانده شده است. بین ساختمان ها مواد عایق حرارتی FRP-1 وجود دارد.

برخی از مخازن مجهز به دریچه‌های عایق‌دار با درپوش‌های گرد و غبار هستند تا نیازهای خاص ذخیره‌سازی محصول را برآورده کنند و نظافت و ضدعفونی مخازن را تسهیل کنند.

در انتهای مخزنحمل شیر  بخش هایی از لوله های شیر وجود دارد که به محافظت اضافی در برابر گرد و غبار و کثیفی مجهز شده اند.

نیمه تریلرهای مخزن، کامیون های شیر از ورق آلومینیوم یا فولاد ضد زنگ AISI 304 ساخته شده اند.این تکنیک مواد اولیه را به محل فرآوری و همچنین به مراکز فروش تحویل می دهد، بنابراین مجهز به سنسوری برای نظارت بر مایع است. در نتیجه صادرات کالا برای مصرف کنندگان آسان تر می شود. در هر قسمت از مخازن حمل شیر یک شیر روکش دار وجود دارد که سفتی آن توسط یک واشر حلقه لاستیکی تضمین می شود.

فقط مخزنی که مطابق با استانداردهای GOST است که بازرسی اجباری بهداشتی و دامپزشکی را گذرانده باشد می تواند به عنوان مخزن حمل  شیر استفاده شود. همچنین باید به تمام نیروگاه ها و واحدهای لازم مجهز باشد. به لطف تجهیزات ویژه می توان محیطی را با حداقل تغییرات دما حفظ کرد که طراوت محصول را تضمین می کند. اتلاف حرارت معمولاً از 2-3 درجه سانتیگراد در روز تجاوز نمی کند.

3 قانون اصلی برای حمل و نقل محصولات لبنی :

وظیفه اصلی لجستیک اطمینان از دمای پایدار محصول در طول مسیر است. به همین دلیل انتخاب مخزن و دستگاه حمل با توجه به نوع محصول، تاریخ انقضای آن است. مطمئن شوید که امکانات حمل و نگهداری شیر را دارید. دسته بندی محصولات مختلف قوانین تحویل خاص خود را دارند:

خامه و شیر : افزایش اسیدیته نباید مجاز باشد، که در سطح 18-19٪ نشانه تازگی مواد اولیه تلقی می شود. در یک محصول جفتی، معمولا 16-18٪ است. حمل و نقل را می توان در مخازن، بطری ها، فلاسک های واقع در وسایل نقلیه بسته انجام داد. در حمل و نقل باز، مخازن با برزنت تمیز پوشانده می شوند و همچنین دارای عایق حرارتی هستند.

پنیر منجمد، پنیر : آنها در جعبه های چوبی در بسته بندی اصلی قرار می گیرند. اطمینان از تخلیه سریع برای محافظت از محصول در برابر جهش دما بسیار مهم است.

کره. در مقوا، جعبه های تخته سه لا در درام بسته بندی می شوند. ظروف آماده در کامیون های یخچال دار، وسایل نقلیه دارای تهویه مطبوع یا ون های باز قرار می گیرند و یک لایه حفاظتی اضافی ایجاد می کنند.

مخازن حاوی شیر در  ون های عایق بندی شده، یخچال و فریزر نگهداری می شوند. حمل کننده قبل از حرکت، عملکرد تجهیزات هواشناسی را بررسی می کند. اگر در مورد بدنه مخزن حمل شیر بخواهیم  صحبت کنیم، قبل از هر پرواز تمیز می شود، ضد عفونی می شود. واقعیت این است که بوی نامطبوع و مجاورت با سایر کالاها غیرقابل قبول است.

رازهای تحویل کارآمد لبنیات :

تنها به دلیل حمل و نقل منظم، امنیت بار است که می توان به رعایت دوره های نگهداری دست یافت. در این صورت گیرنده هیچ گونه رجوعی به تحویل دهنده نخواهد داشت.

در حالت ایده آل، لجستیک کارهای زیر را انجام می دهد:

ظرفی را برای حمل شیر یا سایر محصولات لبنی بلند می کند. همه واحدها باید استانداردهای تعیین شده در سطح قانون را رعایت کنند.

تمام واحدهای دسته را آب بندی می کند.

اطلاعات موجود در اسناد فرستنده را برای برآوردن شرایط دما بررسی می کند.

قراردادی را تنظیم می کند که نکات کلیدی را مشخص می کند: نوع محصول، دمای محتویات، بازگشت بسته بندی، نوع وسیله نقلیه، مسئولیت طرفین قرارداد.

فاکتور را تکمیل کنید در صورت استفاده از روش تحویل فله، حجم، اسیدیته و دمای محصول تجویز می شود. روش ریخته گری باید اطمینان حاصل کند که هیچ آسیبی به مفاصل وارد نمی شود.

کالا را با توجه به تعداد ظروف می پذیرد: بطری، سبد، بشکه، جعبه.

سطح شیب دار با استفاده از سکوهای مخصوص با راهرو ساخته شده است.

به منظور جلوگیری از تاخیر یا مصادره کالا در ترانزیت، ظاهر شدن ادعاهای مقامات بهداشتی، متصدی حمل و نقل کلیه مدارک همراه را با دقت تهیه می کند.

ویژگی های بسته بندی شیر پس از ارسال :

فقط شیر در ظروف که مطابق با استانداردهای مقررات فنی اتحادیه گمرکی در مورد ایمنی بسته بندی" باشد، قابل فروش است. در این صورت خواص مفید و طعم آن در تمام مدت زمان ماندگاری آن برای همیشه حفظ می شود.

ظرف مصرف کننده برای حمل و نگهداری شیر باید :

متراکم، مات برای افزایش ماندگاری محصول؛

بدون بو و اجازه نفوذ بوهای خارجی را نمی دهد.

ساخته شده از مواد مقاوم در برابر چربی شیر با کیفیت بالا، بدون ترکیبات فلزی فرار.

اطلاعات مربوط به سازنده، تاریخ انقضای محصول، اصل استفاده از آن ارائه شده است.

فروش انواع ظروف بسته بندی شیر

اقلام زیر اکنون به طور فعال به عنوان کانتینرهای حمل و نقل مصرف کننده استفاده می شود:

بسته ها؛

جعبه کارتن (بسته خالص)؛

بطری های PET

کیسه های شیر.

جعبه مقوایی نگهداری شیر :

این یک بسته بندی شناخته شده در جعبه های مقوایی با استفاده از فناوری بسته بندی خالص است.

چنین بسته بندی فقط از 75٪ مقوا، 20٪ باقی مانده پلی اتیلن و 5٪ فویل تشکیل شده است.

به عنوان یک قاعده، چنین بسته ای از 6 لایه تشکیل شده است:

پلی اتیلن - عملکرد محافظت از بسته بندی و چاپ در برابر رطوبت را انجام می دهد

مقوا - به عنوان یک قاب سفت و سخت عمل می کند.

پلی اتیلن (برای اتصال به لایه بعدی)

فویل آلومینیومی. این لایه از محصول در برابر نفوذ بو و اکسیژن محافظت می کند.

پلی اتیلن (برای اتصال به لایه بعدی)

پلی اتیلن گرید غذایی. این لایه در تماس مستقیم با محصول بوده و عملکرد آب بندی اضافی بسته بندی را انجام می دهد.

بطری های پلاستیکی  :

بطری های PET برای استفاده، حمل و نقل و نگهداری آسان هستند. در ظرف باز را می‌توان به راحتی و کاملاً محکم بسته، به این معنی که شیر را می‌توان از نشتی، بوی بد یخچال در امان نگه داشت.

برای تولیدکنندگان کوچک شیر، بطری کردن در کیسه ها بیشترین سود را دارد. از آنجایی که این ظروف برای فروش و حمل و نقل شیر تاثیری بر کیفیت محصول ندارد، می توان از تجهیزات و مواد مقرون به صرفه تری برای بسته بندی شیر استفاده کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با مخزن حمل شیر به وب سایت سازآب مراجعه نمایید. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد